zondag 22 mei 2011

Vierde kuur

Van afgelopen donderdag tot vanochtend waren we weer in het AMC. We zagen er van tevoren erg tegenop maar de opname is best rustig verlopen. Art was lief, vrolijk en rustig, heel anders dan de vorige keren. Dit was de vierde kuur, we zitten nu op een derde.

De komende weken worden waarschijnlijk weer heel intensief. Voor Wouter en mij was het een spannende kuur omdat Art chemo toegediend kreeg die hij nog niet eerder had gehad. Eén van deze stoffen kan voor gehoorbeschadiging zorgen. Daarom krijgt Art de komende tijd gehoortests die dit in de gaten moeten houden.
Aanstaande dinsdag moeten we terug voor een dagopname - Art krijgt een MRI om te kijken hoe het met de tumor is. Het is zeker de bedoeling dat de tumor is aangetast. Een week later krijgen we de uitslag van deze MRI.
De bijwerkingen van deze kuur zijn nu nog niet merkbaar, maar over één tot twee weken kan Art in een serieuze aplasie raken - dus dat zijn weerstand weg is. Ik zie daar erg tegenop, want we moeten er toch echt rekening mee houden dat we weer onverwacht en met spoed terug moeten naar het ziekenhuis.

Ik heb een nieuwe hobby ontdekt: Hipstamatic, een app die je foto's eruit laat zien alsof ze in de seventies zijn gemaakt. Ik weet niet of man- en zoonlief er heel blij mee zijn, maar eindelijk heb ik weer wat te doen daar op de achtste verdieping van het AMC.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten