maandag 6 juni 2011

Kanjer

Dat Art zich als een kanjer door alle ellende heenslaat, mag duidelijk zijn. Maar voor ons is er nóg een kanjer, die zich fantastisch groothoudt maar af en toe wordt vergeten - Benten. Hij moppert nooit als er iets van hem wordt verlangd. Zonder morren gaat hij weer logeren bij opa en oma, hij wacht netjes als bij Art bloed wordt afgenomen, en geeft geen kik als hij 's nachts van zijn bed wordt gelicht, in de auto gezet, op weg naar alweer het AMC. En welk driejarig kind heeft woorden als infuuspaal, rotavirus of Ronald McDonaldhuis in zijn vocabulaire?

Om Benten eens echte aandacht te kunnen geven, gingen Wouter en ik gistermiddag met hem op stap, Art in goede handen achterlatend natuurlijk. Het oorspronkelijke doel was het Thomas de Treinweekend in het Spoorwegmuseum, maar omdat dat veel te druk was voor deze drie vermoeide personen haakten we al snel af en belandden we op een Utrechts terras. We genoten van elkaar en van het zonnetje. Even geen ziekenhuisgedoe, dat had die grote broer wel eens verdiend. Toch was het voor Bent op een gegeven moment genoeg: 'Ik mis Art, ik wil naar het ziekenhuis.' Als je de volle aandacht van je ouders hebt en toch je broer mist, dan ben je voor mij helemaal een kanjer.

1 opmerking:

  1. Jeetje meisje, wat kan je leven dan toch op zijn kop staan! En ook zo oneerlijk, zeker voor je kleine mannetjes!
    Ik wilde je meegeven dat ik jou een super mama vindt en jouw kereltjes hebben het kanjer-gehalte echt van geen vreemd!
    Ik volg je blog en in gedachte ben ik bij jullie, sterkte in de komende chemo alvast!

    dikke kus van Kim

    BeantwoordenVerwijderen