dinsdag 27 september 2011

Wat als

Maandagmorgen, met een kop koffie in het zonnetje. Een mooi uitzicht: twee jongetjes die druk in de weer zijn met zand, kiepauto’s, stokken en schepjes. Een perfecte ochtend.
Plotseling ben ik bang. Bang voor wat ik zie, bang om dat te verliezen. Niet nu maar in de toekomst. Het tafereel van de spelende broertjes lijkt zó normaal dat het haast bizar is. Want voor ons ís het niet normaal, mijn kind is heel erg ziek en heeft eindelijk een paar rustige dagen thuis voor de ellende weer begint.
Vandaag heb ik niets aan uitdrukkingen als ‘leef in het nu’ en ‘geniet nu het kan’. Ik zit opeens in de ‘wat als’-modus. Ik ben bang voor alle pijn, spanning en angst die de komenden maanden zullen overheersen. En realiseer me dat er een heel zware tijd aan gaat komen.
Gek hoe je van geluk zo in angst rolt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten