donderdag 15 januari 2015

Een ongelooflijk gesprek met Art

Art: ‘Denk je dat het gaat lukken zonder mij?’
Mariëlle: ‘Hè?’
A: ‘Denk je dat het gaat lukken als ik er niet ben?’
M: ’Waar heb je het over?’
A: ’Als ik er niet ben. Gaat het dan lukken?’
M: ’Art, wát bedoel je?’
A: ’Als ik dood ben. Denk je dat het gaat lukken, werken op de computer?’
M: ‘Werken op de computer?’

M: ’Ik denk dat het gaat lukken. Maar het zal een stuk minder gezellig zijn zonder jou.’

Later valt het kwartje, hij bedoelde natuurlijk dat ik straks, na zijn overlijden, de ruimte heb om te werken en mijn droom waar te maken (schrijven). Ik haal hem nog even bij me, om te vragen of hij me dan helpt. ‘Altijd mama, altijd, altijd, altijd.’

Zo wordt het nog een gezellig gesprek. Hij vertelt dat hij dan gaat disco-dansen en grapjes gaat uithalen (als ik onder de douche sta). En gaat piepen als een muisje. Maar vooral knuffelen met zijn grootste broer (Roemer*). Ik ben bijna jaloers.

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig gesprek..... Een moment om te koesteren. Dapper mannetje (en jij en zijn broer natuurlijk ook)!

    Groetjes Anoeska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi gesprek, maar zo confronterend voor jou Mariëlle,

    Dikke knuf voor jullie allemaal

    Heidy Bakker

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik volg jullie al heel lang in stilte....nu kan ik het niet laten te reageren.
    Wat is het toch een ongelooflijk lief, slim en dapper mannetje! Wat een wijsheid bezit hij al ...Rijk bezit twee van die lieve jongens! Geniet van elkaar! x Jennifer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onmenselijk wat jullie, en anderen in jullie situatie moeten mee maken...RESPECT!!! En alle kracht en liefs van de wereld jullie kant op.

    BeantwoordenVerwijderen