zaterdag 18 februari 2012

Een nieuwe fase

Vrijdagavond 17 februari. W en ik ruziën wat. Een ruzie om niets. Ik stel me aan, dat weet ik. W stelt zich aan, ook hij weet dat. 
Ontlading.
Op de dag dat Art precies een jaar geleden werd opgenomen, krijgen we van de oncoloog te horen dat het klaar is met de chemo's. De afgelopen kuur was de laatste. Het team oncologen én neurochirurgen durven het aan te stoppen. Na de bestraling zal Arts behandeling klaar zijn.
Het kwartje valt langzaam bij W en mij. Hierna geen F8N meer voor ons. Geen chemo's en bijwerkingen meer, geen wekenlange verblijven in een ellendige omgeving. Weer een normaal gezin zijn. Maar hoe pakken we de draad op? Krijgt Art voldoende nazorg en controles? En de andere kindjes, zullen we op de hoogte kunnen blijven van hoe het ze vergaat?
Opluchting en angst.
's Avonds drinken we samen wat in de rode 'bouwkeet' naast het ziekenhuis. We praten over het afgelopen jaar en over de komende tijd. Het nieuws begint nu door te dringen.
Eenmaal in het Ronald McDonaldhuis zijn we emotioneel en reageren we het af op elkaar. Maar uiteindelijk voel ik zijn hand de mijne pakken. We weten elkaar altijd weer te vinden. Klaar voor een nieuwe fase.

5 opmerkingen:

  1. Weer een andere fase! Onverwacht. Einde aan de chemo stress! Maar er komt andere stress. Controle stress. Ook hier hebben jullie elkaar heel hard nodig maar ook zullen jullie elkaar bekibbelen. Maar blijf na die paar minuten onenigheid elkaar vast pakken want dat heb je alle twee o zo nodig. Jullie zijn een KANJERgezin dus dat gaat ook vast goed komen!
    X van Diane (onze3ukkies op twitter)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marielle,
    Wat fijn dat jullie naar huis mogen en dat de chemo's erop zitten. Nu word het natuurlijk spannend thuis.Maar o zo fijn ,ook voor Benten dat zijn broetje weer thuis is en zijn papa en mama er ook weer samen voor hem zijn.
    Ik had juist nog een kaart gepost voor Art.Sturen ze post door naar huis?
    Heel veel sterkte en ga volop weer vanelkaar genieten.
    Groetjes,Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier vochtige wangen van blijdschap voor jullie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig nieuws voor jullie gezin! Sterkte de komende tijd met het opnieuw indelen van jullie dagelijks leven, het lijkt me best moeilijk om na zo lang geleefd te zijn door ziekenhuisbezoeken weer als "gewoon" gezin te gaan functioneren, moeilijk maar vooral heerlijk!
    Heel veel geluk!

    een bloglezer (hier terecht gekomen via kanjerguusje en daan)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig nieuws voor jullie! Ik hoop zó dat jullie een rustiger en goede tijd tegemoet gaan! Tjee zeg, wat een jaar is het geweest...

    BeantwoordenVerwijderen