vrijdag 15 augustus 2014

Race tegen de klok

Gistermiddag een chaotisch gesprek met de radiotherapeut (AMC-ouders zullen deze man wel herkennen). De MRI-foto’s waren schokkend en zeiden genoeg: in zes weken tijd heeft de kanker zich razendsnel ontwikkeld. Eén tumor is zo hard gegroeid dat hij het ruggenmerg gaat afknellen. Art kan ieder moment uitval- en/of verlammingsverschijnselen krijgen en daarom moet hij op heel korte termijn bestraald gaan worden.

Er werd geprobeerd direct een CT-scan te maken. Maar meneer wilde niet meewerken (natuurlijk niet, het was ook veel te spannend allemaal). Om half acht vanochtend werd ik gebeld: of Art nuchter was en of hij direct naar het ziekenhuis kon komen voor anesthesie. Hij is nu onder zeil voor de CT-scan.

Ik heb het ziekenhuis verteld dat ik hem maandag, op zijn eerste dag in groep 2, heel graag op school wil hebben. Hopelijk houden ze daar rekening mee. Ik verwacht dat Art vanaf dinsdag bestraald gaat worden. Tien keer. We hopen dat hij er hierna weer even tegenaan kan.

4 opmerkingen:

  1. Wat een nare stroomversnelling opeens. Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelooflijk veel sterkte! We denken aan jullie!
    MrsP.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als tante van een jongetje (8) die bijna 3 jaar geleden ook getroffen werd door een medulloblastoom, krijg ik kippenvel bij het lezen van deze laatste berichten... Ik hoop van harte dat Art na de bestralingen opknapt en de kankercellen zich terugtrekken... Het doet ons ook wel weer realiseren dat het ook voor ons neefje lang niet zeker is of de kankercellen voorgoed weg blijven. Elke controle zit de hele familie met de daver op het lijf...
    Ik wens jullie véél sterkte en hopelijk kan Art genieten van de eerste schooldag...

    BeantwoordenVerwijderen